Tworzymy Twój Wizerunek

Pozycjonowanie Stron

Pozycjonowanie stron jest jednym z najczęściej występujących zagadnień w kwestiach marketingu internetowego. Większość firm utożsamia wypozycjonowanie swojej strony firmowej z uzyskaniem znaczącej przewagi konkurencyjnej i dużym sukcesem na płaszczyźnie biznesowej.

Z deklaracji wynika, że blisko 95% użytkowników Internetu korzysta z wyszukiwarki Google. Można się zastanawiać na czym polegam nieprawdopodobny fenomen tego mechanizmu, od pozornie takich samych produktów autorstwa innych firm – Bing, Yahoo, Ask.

Odpowiedź jest bardzo prosta – Google udało się stworzyć taki algorytm wyszukiwania, który pozwala znaleźć internaucie najbardziej wartościowe informacje w sieci na dany temat – czyli dokładnie to czego on szuka! Wpływ na działanie tego algorytmu ma bardzo duża liczba zmiennych – jednak można je podzielić na dwie główne płaszczyzny.

OPTYMALIZACJA

W pierwszej kolejności dokładnej analizie poddawana jest budowa strony internetowej i treści na niej zawarte – tym sposobem określana jest jej tematyka. W oparciu o to witryna pojawia się w wynikach wyszukiwania objętych słowami kluczowymi pasującymi do znalezionej na niej treści.

Odpowiedni sposób budowy strony pozwala jednak na wyeksponowanie treści w postaci konkretnych słów kluczowych. Dzięki temu zabiegowi można uzyskać lepsze pozycje wyściowe na te właśnie frazy. Budowa strony internetowej w oparciu o te wytyczne lub dostosowanie istniejącego serwisu do nich nazywamy właśnie optymalizacją.

WAŻNE: Jakiekolwiek działania związane z pozycjonowanie strony bez poprawnej optymalizacji będą wymagały znacznie większych nakładów pracy, co za tym idzie będą bardziej kosztowe. Mimo wszystko bez względu na wielkość poniesionych nakładów, bez właściwej otymalizacji strona internetowe nie ma szans na efektywne przebicie się wśród bardzo konkurencyjnych słów kluczowych.

LINKOWANIE

W kolejnym etapie ustalania pozycji algorytm Google analizuje wartość strony w oczach internautów i na jej podstawie tworzy ostateczną hierarchie wyników wyszukiwania. Jako wyznacznik wartości Google obrało sobie liczbę odnośników (tzw. linków) prowadzących do strony docelowej, pochodzących z innych serwisów umieszczonych w sieci.

PRZYKŁAD: Gdziekolwiek w Internecie np. na blogu lub forum internetowym użytkownik zamieści wpis, obojętnie w jakim kontekście (opis, porada, pochwała, krytyka) a na koniec doda link z przekierowujący do strony – po odwiedzeniu tego serwisu przez roboty Google, zostanie on zaliczony. Przy kolejnych wizytach robotów, będą one sprawdzały czy odnośnik nadal się tam znajduje.

Oczywiście nie wszystkie linki traktowane są w identyczny sposób i mają różny wpływ na pozycjonowanie. Ostatnimi czasy dużo większe znaczenie odgrywa ich jakość. Odnośnik zamieszczony w serwisie, który funkcjonuje od wielu lat i odwiedzają go tysiące internautów, jest dużo bardziej wartościowy aniżeli setki linków pochodzących z nowych stron, powstałych tylko w celu masowego zamieszczania linków (spam).

Taki system oceny pozwala Google rozróżniać naprawdę wartościowe strony, polecane między internautami z uwagi na użyteczne informacje na nich zawarte, od witryn do których linki są pozyskiwane przy użyciu automatycznych programów umieszczających je w mało wartościowych miejscach.

SKUTECZNOŚĆ

Prosta analiza nasuwa tylko jeden wniosek w kwestii pozycjonowania – skuteczne i trwałe rezultaty można osiągnąć w jeden sposób. Mając dostęp do umieszczania odnośników na wartościowych stronach, oraz imitując przy tym naturalne zachowanie internautów.

ZAGROŻENIA

Algorytmy Google poddają ciągłej analizie profil linków przychodzących do danej strony internetowej. Jeżeli wykryją, że duża ich ilość pochodzi z miejsc o charakterze „śmieciowym” nałożą sankcje karne na stronę w jednej z dwóch postaci . Będzie to filtr algorytmiczny, który spowoduje automatyczny spadek strony o 30 miejsc – tyle wystarczy aby ruch na stronie pochodzący z wyszukiwarki spadł praktycznie do zera. Ewentualnie ban, czyli całkowite usunięcie strony internetowej z indeksu wyszukiwarki..

WAŻNE: Zastanów sie dwa razy zanim powierzysz jedno z najważniejszych narzędzi promocji Twojego biznesu w ręce obcej firmy.

NASZ SPOSÓB

Pozycjonując strony naszych Klientów profil budowanego zaplecza linków zawsze przyjmuje charakter jakościowy a nie ilościowy. Witryny z których pochodzą przekierowania do Państwa są owocem długotrwałych, żmudnych poszukiwań specjalistów branży SEO. Takie działania gwarantują długofalowy, trwały efekt, oraz stabilność pozycji nawet w przypadku wprowadzenia przez Google znaczących zmian do działania algorytmu.

Dodatkowo obejmujemy pozycjonowane strony monitoringiem, aby szybko wykryć i zabezpieczyć się przed ewentualnymi szkodliwymi działaniami ze strony konkurencji.

KOSZTY

Wyróżniamy trzy sposoby rozliczania się za efekty pozycjonowania:

  1. Abonamentowy – ustalana jest stała opłata miesięczna ponoszona z tytułu pozycjonowania. Uzyskanie docelowych pozycji oraz ich utrzymanie nie wpływa na cenę usługi.
  2. Abonamet + Cel – ustala się pewną stałą opłatę w postaci abonamentu, oraz dodatkowe premie w przypadku osiągnięcia i utrzymywania strony na docelowych pozycjach.
  3. Efekt – klient nie ponosi opłat do momentu wypozycjonowanie strony na ustalone pozycje.

Trzecia metoda nie znajduje zastosowania w przypadku bardzo konkurencyjnych słów kluczowych. Trudne frazy niejednokrotnie wymagają wielomiesięcznych starań (nawet pół roku) przed osiągnięciem zamierzonych efektów. Żadna poważna firma nie podejmie się specjalistycznej bez żadnego wynagrodzenia.

WAŻNE: Należy unikać firm, które oferują bardzo niskie stawki za pozycjonowanie (np. Abonament 50zł m-c) albo rozliczenia za efekt przy trudnych słowach kluczowych. Schemat ich działania polega na wykorzystaniu tylko automatycznych programów, które masowo zbierają linki niskiej jakości. Tym sposobem uzyskuje się chwilowy efekt, firma pobiera wynagrodzenie. Najczęściej taka strona traci później uzyskane pozycje z powodu otrzymania kary od Google w postaci filtra albo znika całkowicie z wyników wyszukiwania – ban.