Tworzymy Twój Wizerunek

Social Media

W ostatnich latach komunikacja za pośrednictwem mediów społecznościowych takich jak Facebook Google+ czy Twitter nabrała znaczenia jako źródło bardzo efektywnego narzędzia marketingowe.

Aktywne uczestniczenie w społeczności internetowej pozwala na powiązanie stałe Twojego biznesu z grupą użytkowników. Stanowią oni fundament do dalszej ekspansji na rynku i skutecznego pozyskiwania klientów.

PRECYZYJNE

Reklama na Facebooku pozwala na niespotykane nigdzie indziej, bardzo precyzyjne targetowanie grupy docelowej. Możemy wybrać odbiorcę do którego trafiał będzie przekaz nie tylko wg samej lokalizacji ale także przedziału wiekowego, aktualnej sytuacji życiowej, rodzaju wykonywanego zajęcia, zainteresowań, dokładnego przedziału wiekowego oraz wielu innych parametrów.

PRZYKŁAD: Sieć sklepów z artykułami dla dzieci może kierować swoje komunikaty tylko do użytkowników spełniających konkretne kryteria:

  • zaręczeni,
  • krótko po ślubie,
  • rodzice (z możliwością określenia przedziału wiekowego dziecka)

Innym bardzo skutecznym sposobem na dopasowanie jest tworzenie przekazu dla już istniejących grup. Przykładowo okulary do komputera z nowoczesnymi filtrami ochronnymi można reklamować wśród pracowników wybranych firm informatycznych. Albo ekskluzywne akcesoria skórzane wśród fanów wybranych prestiżowych marek odzieżowych.

ELASTYCZNE

Prowadzenie kampanii na Facebooku umożliwia wybór jeden z dwóch metod emisji reklam:

  • social ads – zbliżone zasady działania do linków sponsorowanych Google, reklama prezentowana jest po prawej stronie w formie tekstu i grafiki z przekierowaniem na stronę lub FanPage
  • zdarzenie sponsorowane – prezentuje aktywność Twoich fanów (polubienie strony, odpowiedź na zaproszenie do wydarzenia) na tablicy ich znajomych, zwiększając szansę na jej zauważenie

Istnieją także dwie metody rozliczania za takie kampanie CPC (koszt za kliknięcie) oraz CPM (koszt za 1000 wyświetleń). Stosując pierwszą metodę można stworzyć i zoptymalizować kampanie nie ponosząc nadmiernych wydatków. Następnie po sprecyzowaniu odbiorcy i treści przekazu zmienić model rozliczeń za wyświetlenia, który powinien okazać się bardziej efektywny kosztowo.

EFEKTYWNE

Zaciekawieni odbiorcy zaczynają obserwować Twoją markę poprzez dołączenie do grona fanów na stworzonym specjalnie do tego celu firmowym FanPage. Od tego momentu każdy publikowany komunikat będzie widoczny wśród wszystkich obserwujących użytkowników. Jeżeli okaże się on na tyle interesujący, że spowoduje lawinę komentarzy ze strony fanów – komunikat wraz z dyskusją pojawi się wśród ich znajomych. Zainteresowani tematem prawdopodobnie sami w pewnym momencie dołączą do grona obserwatorów otwierając kolejno furtkę swoim znajomym. Łatwo spostrzec, że taki sposób rozprzestrzeniania się informacji przypomina schemat działania wirusa. Stąd właśnie powstał termin Viral Marketing (marketing wirusowy).

WAŻNE: Prawdziwych fanów na Facebooku nie jest łatwo pozyskać, natomiast dużo prościej jest ich stracić. Jeżeli będziemy dostarczać jednorodne przekazy nie powodujące wzajemnej interakcji szybko do tego dojdzie. Ważnym jest aby skutecznie prowokować do podjęcia działania, dyskutować na temat konkurencji, organizować konkursy etc.

MARKETING SZEPTANY

Doskonała alternatywa bądź uzupełnienie dla kampanii Social Media. Nie jest tajemnicą, że ludzie dużo chętniej opierają swój wybór na opiniach innych konsumentów, aniżeli poprzez tradycyjny przekaz reklamowy – odbierany często jako zbyt nachalny.

Według badań aż 90% odbiorców ufa rekomendacjom innych konsumentów na temat danych produktów i usług, w porównaniu do zaledwie 14% w przypadku klasycznej reklamy.

Prowadzimy dyskretne działania mające na celu stworzenie silnego przekonania i zaufania w oczach konsumentów.